Telefon
TOKİ'den sosyal konut projesi! Erdoğan TOKİ başvuru şartlarını ve fiyatları açıkladı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamaları şöyle; Cumhuriyet tarihimizin en kapsamlı sosyal konut kampanyasının tanıtım toplantısı vesilesiyle bir aradayız. Tarihimizin bu en büyük sosyal konut kampanyasına öncülük eden Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız ile TOKİ'yi tebrik ediyorum. Bu sürece katkı verecek herkese teşekkür ediyor vatandaşlarımıza evleri, arsaları ve iş yerlerinin şimdiden hayırlı olmasını diliyorum.

Geçtiğimiz 20 yılda ülkemizi her alanda olduğu gibi konut üretiminde de asırlık hizmetlerle, eserlerle, projelerle buluşturduk. TOKİ vasıtasıyla hiçbir ülkenin hayal dahi edemeyeceği atılımla yüzde 90'ı sosyal konut olmak üzere tam 1 milyon 170 bin konut inşa ettik. Ülkemize çağın tüm ihtiyaçlarıyla donatılmış dev hastaneler, on binlerce iş yeri, binlerce kamu binası, Avrupa standartlarının da fevkinde stadyumlar, her kesimden insanımız için yüzlerce sosyal ve kültürel tesis kazandırdık.

"YENİDEN ÜLKEMİZE KAZANDIRIYORUZ"

Şehri şehir yapan en önemli unsurlar olan doğal, tarihi ve kültürel mirasımızı korumaya özel önem verdik. Bizi mazimizle buluşturan yüksek mimari değer taşıyan evlerimizi dükkanlarımızı, meydanlarımızı en emin şekilde geleceğe taşıyacak adımlar attık. Halen 45 ilimizde 80 tarihi meydanımızı kültürel değerlerine uygun olarak yeniden ülkemize kazandırıyoruz.

Konya'da Yeni Mevlana Meydanı ile tarihi yeniden gün yüzüne çıkarıyoruz. Edirne'de Mimar Sinan'ın emaneti Selimiye Camisi ve çevresini tıpkı eski günlerinde olduğu gibi yeniden ayağa kaldırıyoruz. Bursa'da Ulu Cami'yi de içine alan tarihi çarşı ve hanlar bölgesini ihya ediyoruz. Selçuklu şehri Bitlis'imizde köprülerimizi, hanlarımızı, medreselerimizi, meydanımızı içerisine bir de millet bahçesi koyarak düzenliyoruz. Başkentimizin ilk toplu konut projesi olan Saraçoğlu Mahallesi'ni havuzu, parkları, yeşil alanları, anıt ağaçları ve tarihi binalarıyla özgün ve yemyeşil bir yaşam alanı olarak şehrimize kazandırıyoruz. Aynı şekilde Ankara Hergelen Meydanı, Erzurum Tarihi Meydanı, Yozgat Çapanoğlu Camisi, Kastamonu Nasrullah Camisi çevresiyle, Zonguldak, Muş, Kütahya, Isparta, Bingöl, Afyonkarahisar ve Kayseri'de yenileme projelerimizi tarihe vefa, geçmişe saygı anlayışıyla aralıksız sürdürüyoruz. Bunun yanında, Kızılcahamam Çarşısı'ndan Konya Alaaddin Caddesi'ne, Antakya Kurtuluş Caddesi'nden Trabzon Çaykara tarihi binalarına ve Beypazarı Sanatçılar Caddesi'ne kadar yüzlerce sokakta güzelleştirme, cephe yenileme çalışmaları yürütüyoruz.

"TOKİ, TÜRKİYE'NİN VE DÜNYANIN EN ÖNEMLİ SOSYAL HİZMET YAPILARI ARASINA GİRMİŞTİR"

Milyonlarca fidanla desteklenen, yeşil alanlarıyla gençelerimizin dinlenme ve okuma mekanları haline gelen Millet Kıraathaneleri ile tam 455 miller Millet Bahçesini de hızla inşa ediyoruz. Vatandaşlarımız tarafından sahiplenilen millet bahçelerimiz yeşile saygılı şehircilik vizyonunun örnekleri olarak Uluslararası Şehircilik Ödüllerine layık görülmüştür. Tüm bu çalışmalarla TOKİ sadece bina yapan bir kurum olmanın ötesine geçerek Türkiye'nin ve dünyanın en önemli sosyal hizmet yapıları arasına girmiştir. Tabi bunlarla yetinmedik. 2012 yılında toplamda 6,5 milyon yapıyı içeren tarihimizin en büyük kentsel dönüşümünü başlattık. Elbette tüm bu büyük dönüşümün sahibi de, muhatabı da, yararlanıcısı da milletimizin ta kendisidir.

BAŞVURU NE ZAMAN BAŞLIYOR, NE ZAMAN SONA ERİYOR?

Bugün de sizlerin huzurunda sosyal konut odaklı şehircilik atılımlarımıza yeni bir halka daha eklemenin mutluluğu içindeyiz. Bu projelerle 81 ilimizin her köşesinden 2 milyonu aşkın vatandaşımızın başvurması bizi daha büyük adımlara sevk etmiştir. Bu tanıtım töreni ile ülkemizin her yerinde yüz binlerce yeni konutun, konut arsasının ve iş yerlerinin inşaat sürecini başlatıyoruz. Birazdan ana hatlarını milletimizle paylaşacağımız başvurularıı yarın itibarıyla başlayacak ve ekim ayı sonuna kadar sürecek bu projelerin ilk temelini de yılbaşı atıyoruz. Amacımız ilk etap konutlarını azami 2 yıl içinde bitirip hak sahibi vatandaşlarımıza teslim etmektir.

TOKİden sosyal konut projesi Erdoğan TOKİ başvuru şartlarını ve fiyatları açıkladı

Yatay mimari esasıyla, yani zemin+3, zemin+4, bilemediniz zemin+5 depreme dayanıklı şekilde inşa edeceğimiz bu projeler aynı şekilde ülkemizin her yerinde devam edecektir. Projelerimizi özellikle mahalle kültürünü, komşuluk ilişkilerini gözetecek, yeşili hakim kılacak bir anlayışla hayata geçiriyoruz. Her şeyden önce bu gerçeğin altını özellikle çizmek istiyorum. Bu kampanya sayısı ve kalitesi bakımından dünyadaki en büyük konut yatırımını ifade etmektedir.

KONUT

Cumhuriyetimizin 100. yılına böyle küresel ve tarihi önemde bir kampanya ile girmekten gurur duyuyoruz. Şimdi kampanyamız ile ilgili bazı ayrıntıları sizlerle paylaşmak istiyorum.

• Kampanyamız ile ilgili bazı ayrıntıları sizlerle paylaşmak istiyorum. Hedefimiz 81 ilimizde ve tüm ilçelerimizde 2023-2028 arasını kapsayan 5 yıllık süreçte 500 bin sosyal konut.
  • 250 bin konut amaçlı arsa yani vatandaş der ki bana alt yapısı hazırlanmış arsa verin ben kendim yapacağım peki. Onun için de 250 bin konut yapımına müsayit arsa. 50 bin iş yeri yaparak milletimizin istifadesine sunmaktır.

Hane sayısı bakımından İstanbul'un 4'te birine Ankara'nın yarısına eşitken Erzincan, Gümüşhane, Hakkari'nin tamamına eşittir. Böylesine devasa bir yatırım ülkenin tamamında ev ve kira fiyatlarını düşüreceği gibi konuta erişim de kolaylaşacak.

"ÜLKEMİZDEKİ KONUT SAHİPLİĞİ ORANINI DAHA DA ARTIRACAKTIR"

Projemizin ve bu kapsamda yapılacak konutlar ile iş yerlerinin ismini de "İlk Evim İlk İş Yerim" olarak belirledik. Bu projenin büyüklüğünü anlatmak için şöyle bir örnek vermek istiyorum. 500 bin konut hedef sayısı hane sayısı bakımından İstanbul'un dörtte birine, Ankara'nın yarısına, Kocaeli'nin tamamına eşitken, bir çok ilimizin tamamına eşittir. 900 milyar liralık yatırım değeri demektir. Böylesine devasa bir yatırım ülkenin tamamında ev ve kira fiyatlarını düşüreceği gibi vatandaşlarımızın da konuta erişimini kolaylaştıracaktır. Ülkemizdeki konut sahipliği oranını daha da artıracaktır.

Ayrıca bu konut projesinde çeşitli kesimlere pozitif ayrımcılık yaparak kontenjanlar belirliyoruz.

• Buna göre şehit yakınları ve gazilere ilk etabın yüzde 5'e denk gelen 12 bin 500 konut,
  • Engelli vatandaşlarımıza 12 bin 500 konut,
  • Emekli vatandaşlarımıza ise 50 bin konut kontenjan ayırıyoruz.
  • Bu projemizde ilk defa gençlerimiz için de 18-30 yaş arası bir kontenjan oluşturduk.
  • Konutların yüzde 20'sine denk gelen 50 binini de yarınımızın teminatı gençlerimize tahsis ettik.

FİYATLAR

Toplamda 608 min lira fiyata sahip 2 1 konutlarımıza 2 bin 280 liradan başlayan taksitlerle 240 ay sahip olabileceklerdir. Aynı şekilde toplam 850 bin lira fiyata sahip 3 1 konutların ödemesi 3 bin 187 liradan başlayan taksitlerle 240 ay vade ile yapılabilecektir.

Bu kampanyamıza İstanbul'da hane geliri 18 bin liranın diğer illerde 16 bin liranın altında olan her vatandaşımız başvurabilecektir. Bedelin yüzde 10'u peşin alınacak. Taksitler ise sözleşmenin imzalanmasıyla başlayacaktır.

Bu projeleri ticari kazanç kaynağı haline getirmek isteyenlere de fırsat vermeyeceğiz. Kendi aklınca devleti kandırarak hak etmediği halde TOKİ'den ev almaya çalışanların hem ödedikleri parayı hem evlerini kaybedecekleri sıkı bir denetim mekanizması kuracağız. Tek derdimiz imkanı kısıtlı ailelerimizi uygun şartlarla ev sahibi yapmaktır. Konutlarımızın şimdiden içinde yaşayacak ailelerimize hayırlı olmasını diliyorum.

ARSA

Yine ilk defa alt yapıları ve imarı hazırlanmış ev yapmaya hazır arsa alternatifi de sunuyoruz. İlk etapta 7 ayrı bölgede belirlediğimiz bu arsalar piyasa fiyatlarının çok altında bir bedelle ve faizsiz bir şekilde vatandaşlarımıza satılacaktır. Evin inşa sürecinde hak sahiplerine mimari ve mühendislik desteği de verilecektir. Arsalar iki gruptan oluşuyor. İlk grupta 350 ila 500 metrekarelik alanlardan oluşan müstakil parsel şeklindeki arsalar vardır. Bunlar 192 bin 500 liradan başlayan toplam fiyat ve bin 604 liradan başlayan taksitlerin 10 yıl vade ile faizsiz şekilde ödeneceği bir sistemle vatandaşa satılacaktır. İkinci gruptaki hisseli parsellerin ödemesi ise 112 bin 500 liradan başlayan toplam fiyat ve 937 liradan başlayan taksitlerle yine 10 yıl vade ile ve faizsiz şekilde yapılabilecektir.

İŞ YERİ

Şimdi de iş yerlerimiz ile ilgili bazı ayrıntıları paylaşmak istiyorum. Hali hazırda 12 ilimizde 3 bin 930'u tamamlanmış toplamda 10 bini aşan sanayi tipi iş yeri projemiz bulunuyor. Kampanyanın ilk etabı kapsamında 10 bin yeni iş yeri daha küçük ve orta ölçekli sanayicimizin hizmetine sunuyoruz. Bu iş yerlerini 350 bin liradan fiyatlar ve 2 bin 633 liradan başlayan taksitlerle 120 ay vade ile emekçi kardeşlerimize, genç girişimcilerimize sunacağız. 'İlk Evim', 'İlk İş Yerim' projesinin 81 ilimize ülkemize, vatandaşlarımıza, hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.